Servicedesk

De servicedesk beantwoordt vragen van bedrijven, gebruikers, gebruikersorganisaties en particulieren over de toelating en gebruiksvoorschriften van gewasbeschermingsmiddelen en biociden en de werkzame stoffen in deze middelen.

De servicedesk beantwoordt geen vragen die een beoordeling inhouden van een dossier of de volledigheid van een dossier (of een deel hiervan). Het antwoord op een servicedesk-vraag wordt met de grootste zorg samengesteld op basis van de door u verstrekte gegevens, en onze kennis en ervaring. Het antwoord geeft de mening weer van het Ctgb. De informatie en aanbevelingen verstrekt door de servicedesk zijn bedoeld om u te ondersteunen, maar zijn juridisch niet bindend.

Vragen over post? Neem contact op via post@ctgb.nl.

Algemene vragen

De servicedesk beantwoordt vragen over:

  • (het gebruik van) toegelaten middelen
  • Hoe zoeken in de toelatingendatabank
  • Werkwijze van het Ctgb

Ondersteuning voor toelatingshouders en aanvragers

De servicedesk beantwoordt vragen over:

  • aanvraagprocedures
  • de dossiervereisten
  • toetsingskader
  • kosten

Bereikbaarheid

U kunt uw vraag stellen door het servicedesk-verzoekformulier onderaan deze pagina in te vullen. Voor korte vragen is de servicedesk bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur: 0317 – 471 810.

Kosten servicedeskverzoek

Voor (vertegenwoordigers van) toekomstige aanvragers en toelatinghouders kunnen er kosten verbonden zijn aan de beantwoording van vragen door de servicedesk. Als de Servicedesk voor uw vraag de wetenschappelijke, procedurele, juridische of beleidsexperts van het Ctgb moet raadplegen berekenen we alle kosten voor het beantwoorden aan u door. Vragen tot 5 uur nemen we direct in behandeling zonder dat u daarvoor een offerte ontvangt. Door uw vraag in te dienen gaat u akkoord met het in rekening brengen van de kosten verbonden aan de beantwoording van uw vraag.

Informatie over onze tarieven vindt u in het tarievenbesluit.

Vragen formulier

Gebruikt u a.u.b. ons vragenformulier.